Strona główna
 


 

     

Portal dla kobiet

Strona główna FORUM Konkursy Album Kontakt
Znajdź firmę Dodaj wizytówkę firmy Szukaj lekarza Dodaj gabinet lek. Dam pracę Szukam pracy Reklama


Zdrowie
Zdrowe spojrzenie na czas emerytury
Całe życie dbałeś o najbliższych, ciężko pracowałeś i nigdy nie starczało czasu dla siebie samego? Po wielu latach pracy przyszedł moment na zasłużony odpoczynek! Emerytura to piękny okres, który warto wykorzystać troszcząc się o siebie. Wyróżnia się tym, czego nigdy wcześniej nie było – czasem! O czym powinieneś pamiętać, aby w pełni cieszyć się nowym etapem życia?

 


1)   Po  pierwsze - regularne badania


Profilaktyka to podstawa. Postaraj się regularnie robić badania ogólnie, nawet jeśli nie czujesz, aby coś Ci dolegało. Często pierwsze etapy chorób przebiegają bezobjawowo, więc człowiek ich nie odczuwa, ale wyniki badań miarodajnie potwierdzą lub wykluczą ryzyko.


2)   Po drugie - świeże powietrze, ruch


Jeśli przez lata byłeś pracownikiem biura, magazynu lub pracowałeś w innym zamkniętym pomieszczeniu… świeże powietrze i ruch to coś, czego potrzebujesz najbardziej! Spacery, nordic walking, bieganie… możliwości jest mnóstwo, a dotlenienie organizmu bezcenne. Oprócz zdrowia i kondycji, zyskasz także lepszą sylwetkę.


3)   Po trzecie - pasje, hobby


Jedną z głównych zalet bycia na emeryturze jest posiadanie dużej ilości czasu wolnego. Możesz spożytkować go tak, jak lubisz najbardziej! Ofert spędzania czasu wolnego dla seniorów jest mnóstwo – wspólne warsztaty plastyczne, szydełkowanie. Dla domatorów ciekawą opcją jest rozwiązywanie krzyżówek, gra w scrabble, szachy i czytanie książek, które pobudzają aktywność szarych komórek.


4)   Po czwarte - relacje


Nie zapominaj o ludziach, bo jakość naszego życia zależy także od więzi i relacji. Teraz masz czas pielęgnować przyjaźnie i przyjmować gości. Radośniej idzie się przez życie, gdy ma się serdecznych ludzi wokół siebie. Ważne jest także zacieśnianie więzi z rodziną, oni potrzebują cię najbardziej.


5)   Po piąte – zdrowe odżywianie i suplementacja


Trafne jest powiedzenie „Jestem tym, co jem”. Teraz zdrowy jadłospis jest szczególnie ważny. Pij dużo wody, wybieraj zdrowe produkty, bogate w witaminy i minerały, jedz regularnie. Postaw na prawidłowe odżywianie i odpowiednią suplementację.


Rola luteiny i zeaksantyny dla zdrowia oczu


Warto wprowadzić suplementację diety - bogatą w witaminy rozpuszczalne w tłuszczach oraz karotenoidy (luteinę i zeaksantynę). Luteina i zeaksantyna są syntetyzowane wyłącznie przez rośliny. Po wchłonięciu przez organizm luteina gromadzi się głównie w plamce żółtej oraz w siatkówce – chroni naczynia włosowate siatkówki i fotoreceptory plamki żółtej przed uszkodzeniami. Zeaksantyna to drugi obok luteiny karotenoid znajdujący się w centralnej części siatkówki oka. Substancja ta nie tylko chroni przed wolnymi rodnikami, ale również przed szkodliwym dla oczu działaniem fal światła niebieskiego.


Czy wiesz, że… idealne połączenie luteiny i zeaksantyny to proporcje 5:1? Takie połączenie zawiera Lutezan Omega 3. To suplement diety, który oprócz specjalnie dobranej kompozycji karotenoidów (luteiny i zeaksantyny), zawiera witaminy oraz minerały ważne dla prawidłowego funkcjonowania ludzkiego organizmu, w tym również narządu wzroku.


Dystrybutor: Adamed Consumer Healthcare S.A.


Cena: opakowanie 30 kaps. ok. 24,70zł, 60 kaps. ok. 35,70zł


Skład Lutezan Omega 3, to:



  • Luteina i zeaksantyna, które są ważnymi karotenoidami wchodzącymi w skład barwnika plamki żółtej,

  • Niezbędne, nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT) z grupy Omega 3 (EPA i DHA) występujące w siatkówce oka. Kwas dokozaheksaenowy (DHA) przyczynia się do utrzymania prawidłowego widzenia (korzystne działanie występuje w przypadku spożycia 250 mg DHA dziennie),

  • Witamina C, która pomaga w ochronie komórek przed stresem oksydacyjnym i w regeneracji zredukowanej formy witaminy E oraz przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia,

  • Witamina E, która pomaga w ochronie komórek przed niszczącym działaniem wolnych rodników tlenowych,

  • Cynk pomagający w ochronie komórek przed stresem oksydacyjnym,

  • Selen wspomagający procesy antyoksydacyjne w komórkach,

  • Miedź, która pomaga w ochronie komórek przed stresem oksydacyjnym.


--- - ---


Tagi: -
Podobne artykuły:
Idzie zima, wracają problemy z pęcherzem…. TOP 5 upominków dla zaangażowanego taty Fitoterapia w walce z wirusami. Pomysł na prezent dla babci i dziadka Biznes mama = biedna mama? Jak zadbać o jakość powietrza w domu? Stay Comfy nowa marka ubrań dla dzieci Pęcherz jest kobietą Duży problem w małej głowie Zrób pierwszy krok do zdrowszego serca
dodaj komentarz
POWRÓT DO PARYŻA
Ciekawostki05-11-13
POWRÓT DO PARYŻA Są takie miejsca, do których powracamy kilka razy w ciągu życia. Są takie osoby, do których zbliżamy się ponownie po wielu latach. Czasami po to, żeby na nowo je odkryć, a czasami po to, żeby utwierdzić się w naszych dotychczasowych odczuciach. A czasem po to, żeby odkryć miłość, z której wcześniej nie zdawaliśmy sobie sprawy, a której nie da się już dłużej zaprzeczać i samego siebie dalej oszukiwać. Paryż – dotychczas dla mnie zbyt oczywisty i zbyt pełny turystów ... Dokładnie 10 lat temu po kilkudniowym zwiedzaniu w sierpniowych upałach powiedziałam „bez szału”. Teraz postanowiłam dać mu drugą szansę i zakochałam się bez pamięci.
czytaj dalej >>

Najczęściej komentowane artykuły

Popularne tematy forum
Popularne tagi

Album
Galeria - agusia_83
Galeria - Katarzyna Piwecka
Galeria - Żonka111
Galeria - agusia_83
Galeria - skiba7
Galeria - Kasinek
Znajdź firmę


Ostatnio dodane firmy
Znajdź lekarza
Związki Pociechy Dom Zdrowie Praca Abecadło emocji Ciekawostki Męski punkt widzenia Historie z życia wzięte Chwila dla rozrywki
Znajdź firmę Dodaj wizytówkę firmy Szukaj lekarza Dodaj gabinet lek. Dam pracę Szukam pracy Reklama Polityka Prywatności
statystyka Matka Polka w katalogu Gwiazdor Strona nominowana w konkursie stron www - UniqueSite