Strona główna
 


 

     

Portal dla kobiet

Strona główna FORUM Konkursy Album Kontakt
Znajdź firmę Dodaj wizytówkę firmy Szukaj lekarza Dodaj gabinet lek. Dam pracę Szukam pracy Reklama


Diety
Jak powinna wyglądać skuteczna dieta?
W dzisiejszych czasach mamy tak duży dostęp do różnorodnych produktów spożywczych, że nie powinniśmy narzekać na nieurozmaiconą dietę. Tylko od nas zależy, jakie spośród nich wybierzemy.

 


 Czy nasza dieta będzie obfitowała w produkty bombardujące nas bogactwem witamin i składników mineralnych, czy raczej będzie zawierać głównie te składniki pożywienia, których nadmiar jest dla nas szkodliwy. Od naszego wyboru będzie zależała skuteczność stosowanej diety oraz wytrwałość w jej stosowaniu.


 


Regularność przede wszystkim


Metabolizm naszego organizmu dostosowuje się do ilości i częstotliwości dostarczanych składników pożywienia. Zbyt duże przerwy między posiłkami i nieregularne ich spożywanie może skutkować rozregulowaniem metabolizmu i w konsekwencji brakiem skuteczności


stosowanej diety.



Dobra rada!  Spożywaj 5 posiłków dziennie o tych samych godzinach każdego dnia!


 


Dobra woda zdrowia doda


Odpowiednie nawodnienie organizmu to podstawa zdrowej diety. Woda usprawnia procesy trawienne, reguluje gospodarkę wodno-elektrolitową. Ponadto woda mineralna wzbogaca naszą dietę w szereg składników mineralnych m.in. wapń, magnez, potas, fluor i jeśli jest bez dodatków smakowych dostarcza 0 kcal. Dziennie tracimy 2,5-3 l wody, a nawet niewielkie odwodnienie spowalnia przemianę materii i w rezultacie zmniejsza skuteczność diety.



Dobra rada!  Pij 2 litry płynów dziennie (w tym jak najwięcej wody niegazowanej)!


 


Grunt to urozmaicenie


Jedyną grupą produktów spożywczych zbędnych naszemu organizmowi są słodycze. Pozostałe (produkty zbożowe, mleko i produkty mleczne, jaja, mięso, wędliny, drób i ryby, tłuszcze, warzywa, owoce, suche nasiona roślin strączkowych) powinny być dostarczane w odpowiedniej ilości, bez wykluczania żadnej z nich (u ludzi zdrowych). Każda grupa produktów dostarcza innych składników pokarmowych, a pokrycie zapotrzebowania na wszystkie jest podstawą zdrowej diety. Sposób żywienia wykluczający któryś rodzaj produktów, nie będzie skuteczny na dłuższą metę. Poza krótkotrwałym spadkiem masy ciała, zaobserwujemy z pewnością wystąpienie efektu jo-jo i niedoborów pokarmowych. Zapomnijmy o głodówkach i dietach jednoskładnikowych, które być może są atrakcyjne, bo prezentują coś zupełnie nowego, ale nie są rozwiązaniem na dłużej. W diecie nie może zabraknąć ani białka, ani węglowodanów, ani tłuszczów. W przeciwnym razie zaburzamy


metabolizm, co powoduje nieskuteczność diety.

Dobra rada!  Spożywaj  5 razy/dzień    -  produkty zbożowe


                                         3-4 razy/dzień -  warzywa i owoce


                                         3-4 razy/dzień -  mleko i przetwory mleczne


                                         2-3 razy/dzień -  mięso i jego zamienniki (wędliny, ryba, jaja,
                                                                    nasiona roślin strączkowych)


                                         2 łyżki/dzień   -  tłuszcze


W zdrowym ciele zdrowy duch


Dieta to nie tylko spożywanie posiłków, ale także styl życia, którego najważniejszym elementem jest aktywność fizyczna. W dzisiejszym świecie mamy mnóstwo możliwości, aby tę aktywność utrzymywać na odpowiednim poziomie – pływalnie, siłownie, kluby fitness, ścieżki rowerowe itp. Aby dieta była skuteczna, nie można zapomnieć o ruchu. Wysiłek fizyczny przyspiesza przemianę materii i powoduje spalanie tkanki tłuszczowej, pozbycie się której jest głównym celem diet odchudzających. Bez wzmożonej aktywności fizycznej organizm będzie zużywał energię zgromadzoną przede wszystkim w postaci tkanki mięśniowej, a przecież nie to jest celem diety.


 


Dobra rada!   Minimalny wysiłek fizyczny to codziennie:


                       - 1 godzina energicznego marszu lub


                       - 30 minut biegu z szybkością 8-9 km/h


--- mgr inż. dietetyk Magdalena Leonkiewicz ---


Tagi: dieta, jak się odżywiać, skuteczna dieta, sposób życia, zdrowa dieta, zdrowe odżywianie, zdrowo
Podobne artykuły:
Wiosenna dieta regenerująca organizm... Obsesja zdrowej żywności Jesteś tym, co jesz Pij mleko – schudniesz! Pochwała zup CZY NA PEWNO WIESZ WSZYSTKO O JAJKU ? Diety przed i po świąteczne :-) Diety cud. Diety dla zdrowia Odchudzająca moc relaksu.
dodaj komentarz
zyj-zdrowo  02-03-12 06:12
czytaj komentarz >>

POWRÓT DO PARYŻA
Ciekawostki05-11-13
POWRÓT DO PARYŻA Są takie miejsca, do których powracamy kilka razy w ciągu życia. Są takie osoby, do których zbliżamy się ponownie po wielu latach. Czasami po to, żeby na nowo je odkryć, a czasami po to, żeby utwierdzić się w naszych dotychczasowych odczuciach. A czasem po to, żeby odkryć miłość, z której wcześniej nie zdawaliśmy sobie sprawy, a której nie da się już dłużej zaprzeczać i samego siebie dalej oszukiwać. Paryż – dotychczas dla mnie zbyt oczywisty i zbyt pełny turystów ... Dokładnie 10 lat temu po kilkudniowym zwiedzaniu w sierpniowych upałach powiedziałam „bez szału”. Teraz postanowiłam dać mu drugą szansę i zakochałam się bez pamięci.
czytaj dalej >>

Najczęściej komentowane artykuły

Popularne tematy forum
Popularne tagi

Album
Galeria - monk
Galeria - anaid13
Galeria - MARYANA
Galeria - Katarzyna Piwecka
Galeria - Katarzyna Piwecka
Galeria - agusia_83
Znajdź firmę


Ostatnio dodane firmy
Znajdź lekarza
Związki Pociechy Dom Zdrowie Praca Abecadło emocji Ciekawostki Męski punkt widzenia Historie z życia wzięte Chwila dla rozrywki
Znajdź firmę Dodaj wizytówkę firmy Szukaj lekarza Dodaj gabinet lek. Dam pracę Szukam pracy Reklama Polityka Prywatności
statystyka Matka Polka w katalogu Gwiazdor Strona nominowana w konkursie stron www - UniqueSite