Strona główna
 


 

     

Portal dla kobiet

Strona główna FORUM Konkursy Album Kontakt
Znajdź firmę Dodaj wizytówkę firmy Szukaj lekarza Dodaj gabinet lek. Dam pracę Szukam pracy Reklama


Diety
Diety dla zdrowia
Dieta – sposób odżywiania, zaspokajający zapotrzebowanie organizmu na określone składniki odżywcze. Najbardziej powszechna jest dieta odchudzająca, której efekty rzucają się w oczy w postaci szczupłej sylwetki. Istnieją jednak inne diety, które nie są tak spektakularne, gdyż działają wewnętrznie i nie jest to widoczne dla oka. To jednak nie umniejsza ich znaczenia, gdyż wywierają zbawienny wpływ na stan zdrowia organizmu.


Zadaniem stosowanej diety (bez względu na jej rodzaj) jest:
  • utrzymanie prawidłowego poziomu odżywienia u chorych z brakiem apetytu,
  • u wycieńczonych chorobą, odbudowanie tego poziomu,
  • kontrolowane jego obniżenie u osób otyłych.

    W zależności od rodzaju choroby dieta pełni funkcje ochronne, „ćwiczy” zmienione chorobowo narządy albo zaburzone w jej wyniku funkcjonowanie, dostarcza organizmowi składniki odżywcze, których niedobór przyczynił się do zaistnienia choroby.

    Warto przyjrzeć się bliżej tym dietom i poznać tkwiący w nich sekret, który może kiedyś nam pomóc.

    Diety w chorobach z gorączką.
    Potrawy muszą być łatwostrawne, o płynnej lub półpłynnej konsystencji (galaretki, kleiki), wysokokaloryczne. Ze względu na zwiększoną potliwość konieczne jest uzupełnianie płynów.
    Potrawy, najlepiej gotowane, zawierające: jarzyny, chude mięso, mleko.
    Przy podawaniu mleka koniecznie trzeba uwzględnić jego tolerancję przez chorego.

    Dieta tucząca.
    Zaleca się zwiększenie spożycia tłuszczów i węglowodanów przy zmniejszeniu ilości białka. Powinny się tu znaleźć tłuszcz, masło i śmietana. Posiłki powinny być spożywane co 2 – 3 godziny.


    Dieta odtłuszczająca.
    Bazuje na znacznym ograniczeniu spożywanych pokarmów, zwłaszcza cukru, chleba, ziemniaków, tłuszczu.
    dieta mleczna - spożycie mleka w pięciu porcjach w ciągu dnia. Częstość stosowania tej diety określa lekarz.
    dieta ziemniaczana – posiłki z ziemniaków spożywane w 5 – 7 porcjach w ciągu dnia.
    Tym sposobem dostarczamy organizmowi składniki mineralne z potasem w roli głównej, eliminując sód. W tym celu ziemniaki gotuje się w mundurkach i nie soli się.
    dieta mieszana - z założenia dieta ta powinna zawierać produkty o niskiej wartości odżywczej przy znacznym poziomie sytości.

    Dieta zasadowa „Ring”.
    Oczyszcza organizm z toksyn i szkodliwych produktów przemiany materii, dostarcza pełnowartościowe pożywienie z pierwiastkami śladowymi, minerałami i witaminami.
    Dietę tę charakteryzuje niska zawartość białka i tłuszczy przy wysokim poziomie wielonienasyconych kwasów tłuszczowych.


    Dieta mleczno - bułczana Mayra.
    Stosowane jest tu mleko „dietetyczne”, świeżo dojone lub niepasteryzowane. Może też być użyte mleko dla niemowląt, maślanka, zsiadłe mleko.
    Bułka dietetyczna – lekkostrawna bułka z białej mąki.

    Dieta serwatkowa.
    Najstarsza z kuracji w oparciu o płyny. Początkowo ograniczała się do wypicia litra napoju dziennie, uzupełnionego herbatą ziołową z pokrzywą, mniszkiem lekarskim, głogiem.
    Badania dowiodły, że nawet sproszkowana serwatka zmniejsza ryzyko raka i wydłuża życie.

    Dieta ryżowa.
    Oparta o ryż gotowany bez soli i spożywany w ciągu dnia, w małych porcjach.
    Dieta ta odciąża układ krwionośny, redukując zbyt wysokie ciśnienie.

    Dieta postna.
    Obserwacje dietetyków dowodzą, że skuteczność tej diety zwiększa redukcja kalorii oraz głębsze doznania duchowe.
    Rano i wieczorem przekąska wzmacniająca, a na obiad skromny posiłek – oto dieta postna.

    Dieta Greenwich - dieta z tłuszczami Omega – 3 i Omega – 9.
    Wspomaga trawienie, obniża ciśnienie, zmniejsza ryzyko zakrzepów, ogranicza spożycie tłuszczów: omega 6 i zwierzęcych.
    Założeniem tej diety jest spożycie rano wysokokalorycznego posiłku i ograniczanie ilości pożywienia w każdym kolejnym posiłku w tym dniu.

    Dieta w powiązaniu z porą roku.
    Wiosną zaleca się ograniczenie dziennej racji spożywanych pokarmów zachowując jednocześnie poziom białka. Nie powinno się jednak odczuwać głodu.
    W środku lata nie jest konieczne ograniczanie kaloryczności posiłków, przy zredukowanym jednak spożyciu białka i wzbogaceniu pożywienia o nieograniczoną ilość owoców.
    Zimą natomiast potrzebne są produkty pozwalające organizmowi na pokrycie zwiększonego zapotrzebowania energetycznego.

    Korzystajmy z dobrodziejstw stosowanych diet, pamiętając jednak, że nie mogą one być gwałtowne i trwać za długo. Żeby taka dieta na zdrowie nam nie zaszkodziła.
    Najzdrowszą dietą (bez diety) jest regularne spożywanie posiłków ze szczególnym uwzględnieniem śniadania, jako środka wspomagającego zdrowe rozpoczęcie dnia. Właśnie śniadanie powinno być najbardziej kalorycznym posiłkiem, a kolacja – ostatni posiłek, spożywana zawsze przed 20.00 – najmniej. Powinno się przy tym pamiętać, że osoby walczące z nadwagą po 15.00 winny unikać wysokokalorycznych produktów oraz alkoholu ze względu na spowolniony proces przemiany materii.
    Największym sprzymierzeńcem każdej diety jest ruch.
    --- Kalina ---


    Tagi: dieta, dieta Greenwich, dieta Mayra, dieta pór roku, dieta postna, dieta tucząca, dieta zasadowa, diety, rodzaje diet
    Podobne artykuły:
    Diety cud. Zwyczaje żywieniowe Polaków – trendy w spożyciu Praca zmianowa - dieta trójfazowa Zdrowe zęby – olśniewający uśmiech Cellulit – wszystko, co powinnaś o nim wiedzieć DIETA DUNKANA Pij mleko – schudniesz! Wiosenna dieta regenerująca organizm... Schudnąć (prawie) bez wysiłku Nie będę z tobą spał, jesteś za gruba
    dodaj komentarz
    Ala  13-03-09 08:21
    czytaj komentarz >>

    POWRÓT DO PARYŻA
    Ciekawostki05-11-13
    POWRÓT DO PARYŻA Są takie miejsca, do których powracamy kilka razy w ciągu życia. Są takie osoby, do których zbliżamy się ponownie po wielu latach. Czasami po to, żeby na nowo je odkryć, a czasami po to, żeby utwierdzić się w naszych dotychczasowych odczuciach. A czasem po to, żeby odkryć miłość, z której wcześniej nie zdawaliśmy sobie sprawy, a której nie da się już dłużej zaprzeczać i samego siebie dalej oszukiwać. Paryż – dotychczas dla mnie zbyt oczywisty i zbyt pełny turystów ... Dokładnie 10 lat temu po kilkudniowym zwiedzaniu w sierpniowych upałach powiedziałam „bez szału”. Teraz postanowiłam dać mu drugą szansę i zakochałam się bez pamięci.
    czytaj dalej >>

    Najczęściej komentowane artykuły

    Popularne tematy forum
    Popularne tagi

    Album
    Galeria - ggmmtt
    Galeria - agusia_83
    Galeria - anaid13
    Galeria - anaid13
    Galeria - miklam
    Galeria - Marzena
    Znajdź firmę


    Ostatnio dodane firmy
    Znajdź lekarza
    Związki Pociechy Dom Zdrowie Praca Abecadło emocji Ciekawostki Męski punkt widzenia Historie z życia wzięte Chwila dla rozrywki
    Znajdź firmę Dodaj wizytówkę firmy Szukaj lekarza Dodaj gabinet lek. Dam pracę Szukam pracy Reklama Polityka Prywatności
    statystyka Matka Polka w katalogu Gwiazdor Strona nominowana w konkursie stron www - UniqueSite